Czas Cthulhu
Pandemia na krawędzi szaleństwa!- 2 - 4 osoby
- od 14 lat
- ok. 40 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Matt Leacock, Chuck D. Yager
- Ilustracje:
- Fred Jordan, Atha Kanaani, Paul Kluka, Chris Quilliams
- Wydawca:
- Rebel
Opis
Starożytne istoty o wyjątkowej inteligencji, zwane Przedwiecznymi, wiją się u bram swoich kosmicznych cel. Wraz z ich przebudzeniem rozpęta się era szaleństwa, chaosu i zniszczenia tego, co postrzegamy jako rzeczywistość. Wszystko, co kochacie i znacie, zostanie unicestwione!
To właśnie Wy niesiecie brzemię wiedzy, z którym zwykli śmiertelnicy nie byliby w stanie sobie poradzić. Zło istnieje i musi zostać powstrzymane za wszelką cenę.Walczcie z kultystami i przerażającymi potworami rodem z najbardziej mrocznego koszmaru, aby znaleźć wskazówki niezbędne do zapieczętowania bram i powstrzymania Przedwiecznych.
Czas Cthulhu to kooperacyjna gra planszowa utrzymana w klimacie znanym ze świata H.P. Lovecrafta. Podczas rozgrywki wcielicie się w badaczy, z których każdy posiada spacjalną zdolność o znaczącym wpływie na przebieg gry. Podróżując po mrocznym świecie będziecie walczyć z siłami chaosu, a Waszym celem będzie zapieczętowanie 4 bram zanim ostatni Przedwieczny zbudzi się ze snu. Śledztwo, w którym weźmiecie udział, będzie pchało Was w stronę szaleństwa, a Wasza poczytalność zostanie wystawiona na poważną próbę!
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 7 figurek badaczy
- 26 figurek badaczy
- 3 figurki shoggotów
- 4 żetony pieczęci
- 44 karty wskazówek
- 12 kart reliktów
- 24 karty przywołania
- 4 karty przebudzenia zła
- 7 kart badaczy
- 4 karty pomocy
- 12 kart przedwiecznych
- 18 żetonów poczytalności
- kość poczytalności
- instrukcja
- Instrukcja i inne pliki:
- Waga:
- 1,06 kg
- Dane producenta:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
- Kod producenta:
- ZMG71140PL
- Kod EAN / UPC:
- 5902650615359
- Kraj pochodzenia:
- Chiny
- Pasujące koszulki:
Dodatki i akcesoria
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Czas Cthulhu
Najbardziej przydatne recenzje
Przeczytałam opis gry i parsknęłam śmiechem. Dlaczego? A z powodu takiej oto ciekawostki. Dnia 16 maja 2015 roku na niniejszej stronie Rebel.pl dodałam komentarz odnośnie gry "Pandemia" (można znaleźć). Pozwolę sobie przytoczyć krótki jego fragment: "Gdyby rozgrywka wrzucona została w klimat fantasy i np. zamiast walki z epidemiami chorób, gra oferowała dajmy na to przeganianie demonów do ich wymiarów, a zamiast wynajdywania szczepionek, zbieranie składników na zaklęcia zamykające bramy piekielne, to wówczas "Pandemia" (już się tak zapewne nie nazywająca) nie tylko dostałaby ode mnie 5, ale już zapewne stałaby u mnie na półce ;-)". To za wykorzystanie mojego pomysłu ja teraz poproszę o procent od sprzedaży ;D ...albo chociaż o jeden darmowy egzemplarz..? ;-)
W kazdym razie, no teraz to zapewne grę będę musiała wypróbować... ;-)
Klasyczna "Pandemia" nabrała bardziej mrocznego i ponurego klimatu uniwersum Lovecrafta. W moim osobistym odczuciu wyszło to tytułowi zdecydowanie na dobre, nareszcie tematyka gry pozwala mi z większą chęcią wejść w atmosferę rozgrywki.
Pod względem mechaniki obie gry są do siebie oczywiście bardzo podobne, chociaż nie identyczne. Istnieje kilka zmian w stosunku do oryginału. Pierwsze co od razu rzuca się w oczy, to plansza, która jest zdecydowanie mniej rozbudowana niż jest to w przypadku "Pandemii", lokacji jest o połowę mniej. Jest również kilka drobnych modyfikacji w samych zasadach rozgrywki. Jak dla mnie ograniczenie liczby pól nie wpłynęło negatywnie na grę, wręcz przeciwnie. Można nieco łatwiej ogarnąć sytuację na planszy, przez co rozgrywka zyskuje na dynamice. To jednak nie sprawia, że gra staje się prostsza do przejścia. Nadal jest kilka sposobów na poniesienie klęski, a strategiczne planowanie jest tutaj zdecydowanie koniecznie.
Podobnie jak ma to miejsce w "Pandemii", wspólne planowanie kolejnych ruchów jest również kwintesencją "Czasu Cthulhu", bez kooperacji daleko się tutaj nie zajdzie. Niemniej strategia to jedna kwestia, a drugą jest czynnik losowy, który to pełni tutaj istotną rolę. Przy wyjątkowym pechu możemy szybko zakończyć grę absolutną klęską, natomiast przy nieco sprzyjającej Fortunie - wygrać bez większych strat. Zdarzyło mi się np. w dwóch rozgrywkach mieć na planszy zbliżoną sytuację jeśli chodzi o liczbę przebudzonych Przedwiecznych (5) oraz liczbę żetonów poczytalności przy każdym badaczu (po 1), tyle że w jednej partii stan ten odpowiadał zakończeniu gry (rozgrywka wygrana - wszystkie bramy zamknięte), kiedy w drugiej była to dopiero druga runda (0 zamkniętych bram)... Wystarczyło złożenie kilku pechowych sytuacji i zanim się człowiek obejrzał, stał po uszy w kultystach, a Cthulhu już trzymał jedną mackę w bramie.
Jeśli chodzi o wydanie gry, nie mam zastrzeżeń. Oprawa graficzna idealnie wpasowuje się w klimat tytułu, wszystko mroczne, ponure, elegancko dopasowane do tematyki. Plastikowe figurki badaczy jak i kultystów/Shoggothów to bardzo miły upgrade w stosunku do prostych pionków i drewnianych znaczników znanych z "Pandemii". Nawet kostka jest śliczna i pasuje do reszty.
"Pandemic: Czas Cthulhu" dostaje u mnie najwyższą ocen, pełną 5. To dobra kooperacja, wymagająca ścisłej współpracy, z dodatkowym elementem losowości, pasującym do wiszącego nad graczami zagrożenia Chaosu i szaleństwa. Świetny tytuł zarówno dla zaawansowanych jak i (nieco odważniejszych) początkujących graczy. A że rozgrywka przebiega dynamicznie, a pojedyncza partia nie trwa zbyt długo, ma się ochotę zasiąść do gry raz jeszcze, i kolejny...
Jak dla mnie ideał :)
Gra która szturmem wzięła nasz stół i serca. Nie spodziewałem się, że pomimo podobieństwa tematycznego do Horroru w Arkham, można to zrobić zdecydowanie bardziej przyjemnie i szybciej! Przepiękne elementy pozwalają nacieszyć oko, a specjalnie przygotowanie wnętrze pudełka gry, pozwala wszystko trzymać w porządku.
A tak poza tym...
+wygląd elementów i planszy
+szybki setup
+wymagająca rozgrywka
+porządek w pudełku z grą
-drobne błędy w instrukcji i na kartach
-kiedy ma się zakoszulkowane karty, nie pasują już do wnętrza pudełka
-za mali kultyści!
Gra dla doświadczonych i początkujących. Po prostu świetna.
Wszystkie recenzje
Recenzje na innych portalach
Pytania i odpowiedzi
Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również
Robisz zakupy pierwszy raz?