Linko (edycja polska)

Pilnuj swoich kart!
Podziel się swoją opinią
  • 2 - 5 osób
  • od 10 lat
  • ok. 20 minut
  • wydanie polskie
Wykładaj na stół zestawy kart, by zgarnąć za nie jak najwięcej punktów. Ale uważaj! Inni gracze pilnie przyglądają się Twoim posunięciom i już kombinują, jak pokrzyżować Ci plany! Linko to prosta i dynamiczna gra, w której nieustannie podbieramy sobie nawzajem zgromadzone punkty. Naszym celem jest utrzymanie jak największej liczby kart przed sobą przy jednoczesnym pozbyciu się jak największej liczby kart z ręki. Podczas zabawy czeka nas sporo interakcji, a kluczem do zwycięstwa będzie mądre planowanie kolejnych ruchów. Na czym to polega? Każdy z graczy otrzymuje na rękę po 13 kart, a dodatkowe 6 zostaje odkryte jako jawna pula dobierania. Oprócz tego możemy też dobierać zakryte karty ze stosu. W swojej turze możemy zagrać dowolną liczbę kart z ręki, jednak jest jeden warunek: wszystkie muszą mieć tę samą wartość (lub być dżokerami). Zagrane zestawy kart zagrywamy na wcześniejsze – to ważne, bo zawsze będziemy zwracali uwagę tylko na wierzchni zestaw swój i przeciwników. Po zagraniu kart kolejno porównujemy nasz zestaw z zestawami przeciwników. Jeśli zagraliśmy tyle samo kart, ale o wyższej wartości niż wierzchnie karty innej osoby, musimy ukraść jej zestaw. Skradzione karty możemy dobrać na rękę lub nie. W drugim przypadku okradziony gracz decyduje, czy woli cofnąć je na swoją rękę, czy odrzucić i w zamian dobrać nowe. Tak czy inaczej, w efekcie ukradzione karty zostają usunięte, a kolejna, niższa warstwa zostaje odsłonięta. Po porównaniu zestawów ze wszystkimi graczami tura przechodzi na kolejną osobę.  Gra kończy się w momencie, gdy któryś z uczestników zagra ostatnią kartę z ręki lub kiedy wyczerpie się stos dobierania. Każda karta, którą zgromadziliśmy przed sobą, niezależnie od wartości, daje nam 1 punkt, a każda, która została nam na ręce to -1 punkt. Zwycięża osoba, która zgromadziła najwięcej punktów. Dlaczego pokochasz tę grę?  Szukasz prostej do wytłumaczenia, a jednocześnie angażującej zabawy? Linko to gra dla Ciebie! Po pierwszej rundzie wszystkie zasady będą jasne dla nowych graczy, a satysfakcja płynąca z planowania i udanych zagrań będzie ogromna! To także nie lada gratka dla wszystkich fanów negatywnej interakcji – gra opiera się na podbieraniu sobie nawzajem punktów, więc nie raz towarzysze pokrzyżują nam szyki. Z drugie strony czasem warto poświęcić mniej znaczący zestaw, by dobrać pasujące karty i wykonać spektakularny ruch! Instrukcja opisuje dwa dodatkowe tryby rozgrywki, zaawansowany i ekspercki, które będą ciekawym wyzwaniem, gdy już dobrze poznamy mechanizmy rządzące grą. Znajdziemy tam także specjalny tryb dwuosobowy, który uczyni pojedynek jeszcze bardziej zaciętym!
Autor:
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
Ilustracje:
Oliver Freudenreich, Ans Kim, Sergi Marcet
Wydawca:
Rebel
49,95
47,50
-5%

Produkt w przedsprzedaży

Data premiery: 6 grudnia 2024 r.


Dostawa (Poczta Polska) już od 12 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Wykładaj na stół zestawy kart, by zgarnąć za nie jak najwięcej punktów. Ale uważaj! Inni gracze pilnie przyglądają się Twoim posunięciom i już kombinują, jak pokrzyżować Ci plany!

Linko to prosta i dynamiczna gra, w której nieustannie podbieramy sobie nawzajem zgromadzone punkty. Naszym celem jest utrzymanie jak największej liczby kart przed sobą przy jednoczesnym pozbyciu się jak największej liczby kart z ręki. Podczas zabawy czeka nas sporo interakcji, a kluczem do zwycięstwa będzie mądre planowanie kolejnych ruchów.

Na czym to polega?

  1. Każdy z graczy otrzymuje na rękę po 13 kart, a dodatkowe 6 zostaje odkryte jako jawna pula dobierania. Oprócz tego możemy też dobierać zakryte karty ze stosu.
  2. W swojej turze możemy zagrać dowolną liczbę kart z ręki, jednak jest jeden warunek: wszystkie muszą mieć tę samą wartość (lub być dżokerami).
  3. Zagrane zestawy kart zagrywamy na wcześniejsze – to ważne, bo zawsze będziemy zwracali uwagę tylko na wierzchni zestaw swój i przeciwników.
  4. Po zagraniu kart kolejno porównujemy nasz zestaw z zestawami przeciwników. Jeśli zagraliśmy tyle samo kart, ale o wyższej wartości niż wierzchnie karty innej osoby, musimy ukraść jej zestaw.
  5. Skradzione karty możemy dobrać na rękę lub nie. W drugim przypadku okradziony gracz decyduje, czy woli cofnąć je na swoją rękę, czy odrzucić i w zamian dobrać nowe. Tak czy inaczej, w efekcie ukradzione karty zostają usunięte, a kolejna, niższa warstwa zostaje odsłonięta.
  6. Po porównaniu zestawów ze wszystkimi graczami tura przechodzi na kolejną osobę. 
  7. Gra kończy się w momencie, gdy któryś z uczestników zagra ostatnią kartę z ręki lub kiedy wyczerpie się stos dobierania. Każda karta, którą zgromadziliśmy przed sobą, niezależnie od wartości, daje nam 1 punkt, a każda, która została nam na ręce to -1 punkt. Zwycięża osoba, która zgromadziła najwięcej punktów.

Dlaczego pokochasz tę grę? 

  • Szukasz prostej do wytłumaczenia, a jednocześnie angażującej zabawy? Linko to gra dla Ciebie! Po pierwszej rundzie wszystkie zasady będą jasne dla nowych graczy, a satysfakcja płynąca z planowania i udanych zagrań będzie ogromna!
  • To także nie lada gratka dla wszystkich fanów negatywnej interakcji – gra opiera się na podbieraniu sobie nawzajem punktów, więc nie raz towarzysze pokrzyżują nam szyki. Z drugie strony czasem warto poświęcić mniej znaczący zestaw, by dobrać pasujące karty i wykonać spektakularny ruch!
  • Instrukcja opisuje dwa dodatkowe tryby rozgrywki, zaawansowany i ekspercki, które będą ciekawym wyzwaniem, gdy już dobrze poznamy mechanizmy rządzące grą. Znajdziemy tam także specjalny tryb dwuosobowy, który uczyni pojedynek jeszcze bardziej zaciętym!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 110 kart
  • instrukcja
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
224 g
Dane producenta:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Kod EAN / UPC:
5902650619876
Kraj pochodzenia:
Niemcy


Recenzje

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Linko (edycja polska)





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Sabotażysta

Sabotażysta

6. bierze

6. bierze

Skok po marchewkę

Skok po marchewkę

Nie, dziękuję

Nie, dziękuję