Marabunta (edycja polska)

Uwijaj się jak mrówka, by pokonać przeciwnika!
2 opinie
  • 2 osoby
  • od 10 lat
  • ok. 30 minut
  • wydanie polskie
Twoja nowa kolonia zajmuje pokaźne terytorium. Czas sięgnąć jeszcze dalej, rozmnożyć mrówki i zebrać po drodze jak najwięcej surowców. Problem w tym, że musisz dzielić się tym pięknym obszarem z inną kolonią, która się tu zadomowiła... Zachowaj równowagę między uprzejmością a ostrożnością i nigdy nie opuszczaj gardy! Marabunta to dwuosobowa gra typu roll&write, w której rywalizujemy o zdobycie jak największej liczby punktów z dostępnej puli elementów. W każdej rundzie będziemy mieli do podjęcia jedną z dwóch ważnych decyzji: jak podzielić kości i kafelki albo który zestaw wybrać (pozostawiając drugi przeciwnikowi). Dzięki temu nasz pojedynek będzie niezwykle zacięty, a my nieustannie będziemy musieli balansować między osiąganiem własnych celów a blokowaniem opcji opłacalnych dla przeciwnika.  Na czym to polega? Rozgrywka w Marabuntę jest podzielona na rundy. W każdej z nich jeden z uczestników dzieli 6 kości i kafelek na 2 pule. Następnie drugi gracz wybiera jeden z zestawów, pozostawiając drugi przeciwnikowi.  Uczestnicy kolejno rozpatrują efekty swoich zestawów, kolorując, wykreślając i wpisując cyfry na odpowiednich polach na wspólnej planszy terytorium i własnych planszetkach. Grupując odpowiednie elementy, zbierając zestawy i wybierając bonusy zdobywają premie według określonych zasad. Gdy obaj gracze rozpatrzą efekty kości i kafelka, rozpoczynają kolejną rundę, zamieniając się rolami. Gra kończy się po spełnieniu jednego z trzech warunków wypełniania pól. Zwycięży osoba, która po końcowym podliczeniu będzie miała najwięcej punktów.  Dlaczego pokochasz tę grę?  Miłośnicy gier dwuosobowych z dużą kontrolą nad przeciwnikiem będą zachwyceni Marabuntą. Zarówno dzielenie elementów na pule, jak i wybór tej, którą chcemy wykorzystać, stanowi ważną, strategiczną decyzję. W każdej rundzie będziemy musieli zastanowić się, czy przeszkadzanie przeciwnikowi jest ważniejsze niż realizowanie własnych planów. Podstawowe zasady gry są proste, a cała głębia kryje się w efektywnym zagospodarowaniu dostępnych opcji. Dzięki wykorzystaniu kości, które potem dodatkowo grupujemy w zestawy, mamy gwarancję niepowtarzalności kolejnych rozgrywek. Dzięki suchościeralnym markerom i specjalnym planszom gra posłuży nam na długo, a liczba rozgrywek nie jest ograniczona objętością notesów jak w innych grach typu roll&write.
Autor:
Reiner Knizia
Ilustracje:
Ingrid Desmidt
Wydawca:
Rebel
84,95

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Dostawa (Poczta Polska) już od 12 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Twoja nowa kolonia zajmuje pokaźne terytorium. Czas sięgnąć jeszcze dalej, rozmnożyć mrówki i zebrać po drodze jak najwięcej surowców. Problem w tym, że musisz dzielić się tym pięknym obszarem z inną kolonią, która się tu zadomowiła... Zachowaj równowagę między uprzejmością a ostrożnością i nigdy nie opuszczaj gardy!

Marabunta to dwuosobowa gra typu roll&write, w której rywalizujemy o zdobycie jak największej liczby punktów z dostępnej puli elementów. W każdej rundzie będziemy mieli do podjęcia jedną z dwóch ważnych decyzji: jak podzielić kości i kafelki albo który zestaw wybrać (pozostawiając drugi przeciwnikowi). Dzięki temu nasz pojedynek będzie niezwykle zacięty, a my nieustannie będziemy musieli balansować między osiąganiem własnych celów a blokowaniem opcji opłacalnych dla przeciwnika. 

Na czym to polega?

  1. Rozgrywka w Marabuntę jest podzielona na rundy. W każdej z nich jeden z uczestników dzieli 6 kości i kafelek na 2 pule. Następnie drugi gracz wybiera jeden z zestawów, pozostawiając drugi przeciwnikowi. 
  2. Uczestnicy kolejno rozpatrują efekty swoich zestawów, kolorując, wykreślając i wpisując cyfry na odpowiednich polach na wspólnej planszy terytorium i własnych planszetkach. Grupując odpowiednie elementy, zbierając zestawy i wybierając bonusy zdobywają premie według określonych zasad.
  3. Gdy obaj gracze rozpatrzą efekty kości i kafelka, rozpoczynają kolejną rundę, zamieniając się rolami.
  4. Gra kończy się po spełnieniu jednego z trzech warunków wypełniania pól. Zwycięży osoba, która po końcowym podliczeniu będzie miała najwięcej punktów. 

Dlaczego pokochasz tę grę? 

  • Miłośnicy gier dwuosobowych z dużą kontrolą nad przeciwnikiem będą zachwyceni Marabuntą. Zarówno dzielenie elementów na pule, jak i wybór tej, którą chcemy wykorzystać, stanowi ważną, strategiczną decyzję. W każdej rundzie będziemy musieli zastanowić się, czy przeszkadzanie przeciwnikowi jest ważniejsze niż realizowanie własnych planów.
  • Podstawowe zasady gry są proste, a cała głębia kryje się w efektywnym zagospodarowaniu dostępnych opcji. Dzięki wykorzystaniu kości, które potem dodatkowo grupujemy w zestawy, mamy gwarancję niepowtarzalności kolejnych rozgrywek.
  • Dzięki suchościeralnym markerom i specjalnym planszom gra posłuży nam na długo, a liczba rozgrywek nie jest ograniczona objętością notesów jak w innych grach typu roll&write.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • dwustronna plansza terytorium
  • 2 dwustronne planszetki gracza
  • 2 markery suchościeralne
  • 6 różnych kości
  • 8 kafelków
  • instrukcja
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
285 g
Dane producenta:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Kod producenta:
SCRD01PL
Kod EAN / UPC:
3558380113065
Kraj pochodzenia:
Chiny


Recenzje

4.50
na podstawie 2 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Marabunta (edycja polska)



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 1
Z odpowiedzią 0
Oczekujące na odpowiedź 1

Kafelek z opcją "ponownie użyj kości ze swojej puli" chodzi o wszystkie kości czy tylko o jedną?

~ Jarek 06.05.2024 09:56

Wygląda na to, że nie mamy tutaj jeszcze odpowiedzi. Chcesz być pierwszy?

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Splendor: Pojedynek

Splendor: Pojedynek

Trek 12

Trek 12