Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie

Los Śródziemia leży w Twoich rękach!
5 opinii
  • 2 osoby
  • od 10 lat
  • ok. 30 minut
  • wydanie polskie
Pokieruj Drużyną Pierścienia, aby bronić wolnych ras i zniszczyć Jedyny Pierścień albo wciel się w Saurona ścigającego Froda i Sama, wysyłając swoje hordy pod bramy wrogich miast. Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie to wyjątkowa gra strategiczna oparta na zasadach popularnego 7 Cudów Świata: Pojedynek. Rozwijaj strategie i poprowadź swoje siły do walki, ale zachowaj ostrożność. W tym epickim pojedynku aż trzy drogi prowadzą do natychmiastowego zwycięstwa: możesz sprzymierzyć się z sześcioma rasami, ukończyć Wyprawę Pierścienia lub zaznaczyć swoją obecność we wszystkich regionach Śródziemia. Na czym to polega?  Rozgrywka obejmuje trzy następujące po sobie rozdziały, które przebiegają w podobny sposób. Na samym początku karty danego rozdziału są wykładane w określonym układzie, w ramach którego część z nich jest odkryta, a część zakryta. Następnie gracze kolejno rozgrywają tury aż do momentu, gdy któryś dobierze ostatnią kartę lub spełni jeden z warunków końca gry.  W swojej turze możemy wykonać jedną z dwóch akcji:  Wziąć kartę rozdziału spośród dostępnych (nieprzykrytych innymi) kart w układzie. Następnie możemy opłacić jej ewentualny koszt, zagrać ją i skorzystać z efektu lub odrzucić kartę, by zyskać monety. Wziąć płytkę ważnego miejsca. Po opłaceniu jej kosztu umieszczamy twierdzę na planszy głównej w regionie odpowiadającym zakupionej płytce i korzystamy z jej efektów. W zależności od koloru, karty zapewniają różne bonusy. Szare reprezentują umiejętności, którymi opłacamy koszt kart i płytek, żółte zapewniają monety, niebieskie pozwalają przesuwać się na torze Wyprawy Pierścienia, gdzie ścigamy się z przeciwnikiem, zielone pozwalają nawiązywać sojusze z rasami Śródziemia, a czerwone umożliwiają rozmieszczanie jednostek. W ostatnim rozdziale są też dostępne specjalne, fioletowe karty o potężnych efektach. Gracz wygrywa natychmiast, gdy spełni któryś z warunków zwycięstwa: Ukończy Wyprawę Pierścienia (Sauron musi dogonić Froda i Sama, ci z kolei starają się dotrzeć do wulkanu). Sprzymierzy się z sześcioma rasami Śródziemia, zbierając je na zielonych kartach. Podbije Śródziemie, czyli będzie obecny w każdym z siedmiu regionów (dzięki twierdzy lub przynajmniej jednej jednostce).  Jeśli przed końcem trzeciego rozdziału żaden z graczy nie spełni żadnego z warunków zwycięstwa, wygrywa ten, kto jest obecny w większej liczbie regionów Śródziemia. Dlaczego pokochasz tę grę?  Pojedynek między dobrem a złem rozgrywający się w świecie stworzonym przez J.R.R. Tolkiena to jedna z najbardziej rozpoznawalnych opowieści fantasy. Od lat rozpala wyobraźnię czytelników i innych odbiorców kultury, dzięki czemu jest wyjątkowo wdzięcznym tematem dla planszówki o walce przeciwstawnych sił. Bazując na zasadach 7 Cudów Świata: Pojedynek, gra oferuje dopracowane mechanizmy rozgrywki dwuosobowej, dzięki którym mamy dużą kontrolę nad poczynaniami przeciwnika. To angażująca, strategiczna zabawa, w której każda podejmowana przez nas decyzja jest istotna dla ostatecznego wyniku. Pojedynek o Śródziemie wprowadza zupełnie nowe mechanizmy, dzięki którym będzie ciekawym wyzwaniem nawet dla weteranów dwuosobowych 7 Cudów Świata. Zamiast przepychać się na torze militarnym mamy do czynienia z wyścigiem, a specjalna plansza z mapą wprowadza rywalizację na zupełnie nowy poziom.
Autor:
Antoine Bauza, Bruno Cathala
Ilustracje:
Vincent Dutrait
Wydawca:
Rebel
129,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Pokieruj Drużyną Pierścienia, aby bronić wolnych ras i zniszczyć Jedyny Pierścień albo wciel się w Saurona ścigającego Froda i Sama, wysyłając swoje hordy pod bramy wrogich miast. Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie to wyjątkowa gra strategiczna oparta na zasadach popularnego 7 Cudów Świata: Pojedynek. Rozwijaj strategie i poprowadź swoje siły do walki, ale zachowaj ostrożność. W tym epickim pojedynku aż trzy drogi prowadzą do natychmiastowego zwycięstwa: możesz sprzymierzyć się z sześcioma rasami, ukończyć Wyprawę Pierścienia lub zaznaczyć swoją obecność we wszystkich regionach Śródziemia.

Na czym to polega? 

Rozgrywka obejmuje trzy następujące po sobie rozdziały, które przebiegają w podobny sposób. Na samym początku karty danego rozdziału są wykładane w określonym układzie, w ramach którego część z nich jest odkryta, a część zakryta. Następnie gracze kolejno rozgrywają tury aż do momentu, gdy któryś dobierze ostatnią kartę lub spełni jeden z warunków końca gry. 

W swojej turze możemy wykonać jedną z dwóch akcji: 

  1. Wziąć kartę rozdziału spośród dostępnych (nieprzykrytych innymi) kart w układzie. Następnie możemy opłacić jej ewentualny koszt, zagrać ją i skorzystać z efektu lub odrzucić kartę, by zyskać monety.
  2. Wziąć płytkę ważnego miejsca. Po opłaceniu jej kosztu umieszczamy twierdzę na planszy głównej w regionie odpowiadającym zakupionej płytce i korzystamy z jej efektów.

W zależności od koloru, karty zapewniają różne bonusy. Szare reprezentują umiejętności, którymi opłacamy koszt kart i płytek, żółte zapewniają monety, niebieskie pozwalają przesuwać się na torze Wyprawy Pierścienia, gdzie ścigamy się z przeciwnikiem, zielone pozwalają nawiązywać sojusze z rasami Śródziemia, a czerwone umożliwiają rozmieszczanie jednostek. W ostatnim rozdziale są też dostępne specjalne, fioletowe karty o potężnych efektach.

Gracz wygrywa natychmiast, gdy spełni któryś z warunków zwycięstwa:

  1. Ukończy Wyprawę Pierścienia (Sauron musi dogonić Froda i Sama, ci z kolei starają się dotrzeć do wulkanu).
  2. Sprzymierzy się z sześcioma rasami Śródziemia, zbierając je na zielonych kartach.
  3. Podbije Śródziemie, czyli będzie obecny w każdym z siedmiu regionów (dzięki twierdzy lub przynajmniej jednej jednostce). 

Jeśli przed końcem trzeciego rozdziału żaden z graczy nie spełni żadnego z warunków zwycięstwa, wygrywa ten, kto jest obecny w większej liczbie regionów Śródziemia.

Dlaczego pokochasz tę grę? 

  • Pojedynek między dobrem a złem rozgrywający się w świecie stworzonym przez J.R.R. Tolkiena to jedna z najbardziej rozpoznawalnych opowieści fantasy. Od lat rozpala wyobraźnię czytelników i innych odbiorców kultury, dzięki czemu jest wyjątkowo wdzięcznym tematem dla planszówki o walce przeciwstawnych sił.
  • Bazując na zasadach 7 Cudów Świata: Pojedynek, gra oferuje dopracowane mechanizmy rozgrywki dwuosobowej, dzięki którym mamy dużą kontrolę nad poczynaniami przeciwnika. To angażująca, strategiczna zabawa, w której każda podejmowana przez nas decyzja jest istotna dla ostatecznego wyniku.
  • Pojedynek o Śródziemie wprowadza zupełnie nowe mechanizmy, dzięki którym będzie ciekawym wyzwaniem nawet dla weteranów dwuosobowych 7 Cudów Świata. Zamiast przepychać się na torze militarnym mamy do czynienia z wyścigiem, a specjalna plansza z mapą wprowadza rywalizację na zupełnie nowy poziom.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza główna
  • 4-częściowy tor
  • 69 kart
  • 44 pionki
  • 18 żetonów
  • 30 monet
  • 7 płytek
  • pomoc gracza
  • instrukcja
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
670 g
Dane producenta:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Kod producenta:
7DUME-PL01
Kod EAN / UPC:
5425016928158
Kraj pochodzenia:
Chiny
Pasujące koszulki:


Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.60
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 1
Z odpowiedzią 1
Oczekujące na odpowiedź 0

Jaki jest efekt płytki Shire [promka] – brak opisu gdziekolwiek; natomiast z ikonografii wynika pobranie pierwszej z prawej odkrytej karty bez płacenia… czy dobrze odczytuję?

~ Włodzimierz 09.10.2024 20:20

Oficjalne zasady: "Podczas przygotowania do gry, po odkryciu 3 płytek ważnych miejsc, płytkę Shire należy potasować razem z pozostałymi płytkami, a następnie utworzyć z nich zakryty stos. Zagraj widoczną kartę z bieżącego rozdziału do swojego obszaru gry bez względu na to, czy jest ona dostępna czy nie. W przeciwieństwie do innych ważnych miejsc nie umieszczaj na planszy głównej swojej twierdzy."

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Tomasz 10.10.2024 00:15

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Splendor: Pojedynek

Splendor: Pojedynek