Zestaw Pięć Klanów - Gra + 2 dodatki

Gra i dodatki Rzemieślnicy Naqali oraz Kaprysy Sułtana w wyjątkowej cenie
10 opinii
  • 2 - 4 osoby
  • od 13 lat
  • 40 - 80 minut
  • wydanie polskie
Pięć Klanów Twoja karawana przekroczyła granicę Krainy Tysiąca i Jednej Nocy i dotarła do legendarnego Sułtanatu Naqali. Od wielu lat tron państwa-miasta pozostaje pusty, bowiem szanowany sułtan opuścił ten świat bezpotomnie. Wróżbici przepowiedzieli jednak przybycie nieznajomych, którzy, wpływając na pięć klanów, stoczą walkę o kontrolę nad osławioną krainą. Czy to właśnie Ty wypełnisz proroctwo? Okiełznaj pradawne dżiny i pokieruj pięcioma klanami, a Sułtanat może być Twój! Pięć Klanów to strategiczna gra z modularną planszą, w której wcielamy się w obcokrajowców przybywających do legendarnego państwa-miasta Naqali. Manipulując tytułowymi klanami, a także biorąc na służbę prastare dżiny, będziemy próbowali zdobyć wpływy w mieście. Zwycięży osoba, która zdobędzie najwiecej punktów z dóbr zgromadzonych podczas gry, zebranych płytek oraz pozyskanych sojuszników. Na czym to polega?  Na początku każdej rundy wszyscy gracze biorą udział w licytacji, by ustalić kolejność rozgrywania akcji. Walutą są złote monety cenny surowiec, którym warto gospodarować rozważnie. Po ustaleniu kolejności, uczestnicy będą kolejno rozgrywali swoje tury według następujących kroków: Gracz wybiera płytkę, na której znajdują się jeszcze jakieś figurki członków klanów. Następnie zabiera z tej płytki wszystkie figurki i rozpoczyna nimi wędrówkę na sąsiednie płytki, na każdej z nich pozostawiając po 1 figurce, dopóki te nie skończą się. Gdy gracz zakończy ruch członkami klanów, bierze do ręki figurkę, którą umieścił na ostatniej płytce, wraz ze wszystkimi figurkami tego samego koloru znajdującymi się już na tej płytce przed wykonaniem ruchu. Jeśli po zabraniu z płytki wszystkich figurek danego koloru nie pozostanie na niej żadna figurka, gracz natychmiast obejmuje kontrolę nad daną płytką – zaznacza to, umieszczając na niej jednego ze swoich wielbłądów. Na koniec gry gracze otrzymają punkty za płytki, na których znajdują się ich wielbłądy. Po zakończeniu ruchu gracz przechodzi do wykonania akcji wynikającej z rodzaju figurek, które ma w ręce. Każda z nich reprezentuje jeden z klanów o indywidualnych cechach i zdolnościach, które przyniosą graczowi punkty zwycięstwa na koniec gry.  Po zakończeniu akcji klanów gracz przechodzi do wykonania akcji wynikającej z rodzaju płytki, na której zakończył ruch. Podobnie jak w przypadku klanów, każdy z terenów ma swoje własne działanie opisane w instrukcji.  W ten sposób gracze wykonują naprzemiennie swoje akcje aż do momentu, gdy któremuś z nich zabraknie wielbłądów lub sytuacja na planszy uniemożliwi ruch członkami klanów.  Pięć klanów: Rzemieślnicy Naqali Powiadają, że w samym sercu gór Sułtanatu Naqali żyje klan, który bardzo rzadko odwiedza bazary i targowiska miasta. To rzemieślnicy. Dzień i noc wytwarzają kosztowności inkrustowane rzadkimi klejnotami. Niektórzy podróżnicy utrzymują nawet, że przedstawiciele tego skrytego klanu potrafią stworzyć unikalne, osnute tajemnicą magiczne przedmioty. Rozszerzenie Rzemieślnicy Naqali wprowadza do gry nowy klan. Wykorzystaj jego talenty i przedmioty, aby pokonać przeciwników i objąć władzę w Sułtanacie!  Co wprowadza dodatek? Klan fioletowych rzemieślników, którzy dołączają do puli podstawowej. Dzięki nim gracze mogą zdobywać specjalne przedmioty: te drogocenne przynoszą punkty na koniec gry, natomiast te magiczne zapewniają specjalne efekty w tracie rozgrywki. 6 nowych płytek, które będziemy umieszczali w centralnej części Naqali, w tym takie, które będą utrudniały poruszanie się po planszy. 4 karty dżinów (2 nowe i 2 poprawione) z nowymi działaniami. Namioty, które działają podobnie jak wielbłądy, z tą różnicą, że zapewniają dodatkowe punktu zwycięstwa za sąsiedztwo czerwonych płytek. Pięć Klanów: Kaprysy Sułtana Bujny rozkwit Sułtanatu Naqali przyciągnął wielu zainteresowanych - co najmniej tylu, ile ziarenek piasku liczy pustynia. Będziesz więc musiał nauczyć się kilku nowych sztuczek, aby utrzymać się na szczycie… Zwłaszcza że sułtan założył 5 cudownych miast, nad którymi każdy chciałby przejąć kontrolę. Powiadają również, że sułtan ma w zwyczaju pojawiać się na posiedzeniach w tych miastach i wyznaczać ogromne nagrody śmiałkom gotowym spełnić jego zachcianki. Czy sprostasz temu wyzwaniu? Rozszerzenie Kaprysy sułtana pozwala 5 graczom rywalizować o kontrolę nad 5 cudownymi miastami i spełniać życzenia sułtana.  Co wprowadza dodatek? Możliwość zaproszenia do stołu 5. gracza. W tym celu będziemy wykorzystywać nowy tor licytacji i tor kolejności oraz dodatkowe płytki - mogą pochodzić z rozszerzenia Kaprysy Sułtana lub Rzemieślnicy Naqali (szczegółowe zasady łączenia dodatków są podane w instrukcji). Płytki wielkiego jeziora, które będzie pomnażało punkty za przyległe do niego palmy. 5 płytek cudownych miast. Przejęcie kontroli nad nimi (i uniemożliwienie tego pozostałym!) będzie stanowiło ważny cel dla wszystkich uczestników. Jeśli któremuś z graczy uda się przejąć wszystkie 5 miast, otrzyma aż 125 punktów! Karty kaprysów Sułtana, które otrzymujemy, gdy zakończymy swój ruch w którymś z cudownych miast. Jeśli spełnimy warunki, które postawił przed nami władca, zostaniemy obsypani złotem! 2 nowe karty dżinów ze specjalnymi umiejętnościami.
Autor:
Bruno Cathala
Ilustracje:
Clément Masson
449,85
406,00
-10%
(najniższa cena w ciągu 30 dni przed promocją: 359,95 zł)

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Dostawa (Przesyłka kurierska DHL) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Pięć Klanów

Twoja karawana przekroczyła granicę Krainy Tysiąca i Jednej Nocy i dotarła do legendarnego Sułtanatu Naqali. Od wielu lat tron państwa-miasta pozostaje pusty, bowiem szanowany sułtan opuścił ten świat bezpotomnie. Wróżbici przepowiedzieli jednak przybycie nieznajomych, którzy, wpływając na pięć klanów, stoczą walkę o kontrolę nad osławioną krainą. Czy to właśnie Ty wypełnisz proroctwo? Okiełznaj pradawne dżiny i pokieruj pięcioma klanami, a Sułtanat może być Twój!

Pięć Klanów to strategiczna gra z modularną planszą, w której wcielamy się w obcokrajowców przybywających do legendarnego państwa-miasta Naqali. Manipulując tytułowymi klanami, a także biorąc na służbę prastare dżiny, będziemy próbowali zdobyć wpływy w mieście. Zwycięży osoba, która zdobędzie najwiecej punktów z dóbr zgromadzonych podczas gry, zebranych płytek oraz pozyskanych sojuszników.

Potężne Dżiny

Na czym to polega? 

Na początku każdej rundy wszyscy gracze biorą udział w licytacji, by ustalić kolejność rozgrywania akcji. Walutą są złote monety cenny surowiec, którym warto gospodarować rozważnie. Po ustaleniu kolejności, uczestnicy będą kolejno rozgrywali swoje tury według następujących kroków:

  1. Gracz wybiera płytkę, na której znajdują się jeszcze jakieś figurki członków klanów. Następnie zabiera z tej płytki wszystkie figurki i rozpoczyna nimi wędrówkę na sąsiednie płytki, na każdej z nich pozostawiając po 1 figurce, dopóki te nie skończą się.
  2. Gdy gracz zakończy ruch członkami klanów, bierze do ręki figurkę, którą umieścił na ostatniej płytce, wraz ze wszystkimi figurkami tego samego koloru znajdującymi się już na tej płytce przed wykonaniem ruchu.
  3. Jeśli po zabraniu z płytki wszystkich figurek danego koloru nie pozostanie na niej żadna figurka, gracz natychmiast obejmuje kontrolę nad daną płytką – zaznacza to, umieszczając na niej jednego ze swoich wielbłądów. Na koniec gry gracze otrzymają punkty za płytki, na których znajdują się ich wielbłądy.
  4. Po zakończeniu ruchu gracz przechodzi do wykonania akcji wynikającej z rodzaju figurek, które ma w ręce. Każda z nich reprezentuje jeden z klanów o indywidualnych cechach i zdolnościach, które przyniosą graczowi punkty zwycięstwa na koniec gry. 
  5. Po zakończeniu akcji klanów gracz przechodzi do wykonania akcji wynikającej z rodzaju płytki, na której zakończył ruch. Podobnie jak w przypadku klanów, każdy z terenów ma swoje własne działanie opisane w instrukcji. 

W ten sposób gracze wykonują naprzemiennie swoje akcje aż do momentu, gdy któremuś z nich zabraknie wielbłądów lub sytuacja na planszy uniemożliwi ruch członkami klanów. 

Drewniane pionki

Pięć klanów: Rzemieślnicy Naqali

Powiadają, że w samym sercu gór Sułtanatu Naqali żyje klan, który bardzo rzadko odwiedza bazary i targowiska miasta. To rzemieślnicy. Dzień i noc wytwarzają kosztowności inkrustowane rzadkimi klejnotami. Niektórzy podróżnicy utrzymują nawet, że przedstawiciele tego skrytego klanu potrafią stworzyć unikalne, osnute tajemnicą magiczne przedmioty.

Rozszerzenie Rzemieślnicy Naqali wprowadza do gry nowy klan. Wykorzystaj jego talenty i przedmioty, aby pokonać przeciwników i objąć władzę w Sułtanacie! 

Co wprowadza dodatek?

  • Klan fioletowych rzemieślników, którzy dołączają do puli podstawowej. Dzięki nim gracze mogą zdobywać specjalne przedmioty: te drogocenne przynoszą punkty na koniec gry, natomiast te magiczne zapewniają specjalne efekty w tracie rozgrywki.
  • 6 nowych płytek, które będziemy umieszczali w centralnej części Naqali, w tym takie, które będą utrudniały poruszanie się po planszy.
  • 4 karty dżinów (2 nowe i 2 poprawione) z nowymi działaniami.
  • Namioty, które działają podobnie jak wielbłądy, z tą różnicą, że zapewniają dodatkowe punktu zwycięstwa za sąsiedztwo czerwonych płytek.

Pięć Klanów: Kaprysy Sułtana

Bujny rozkwit Sułtanatu Naqali przyciągnął wielu zainteresowanych - co najmniej tylu, ile ziarenek piasku liczy pustynia. Będziesz więc musiał nauczyć się kilku nowych sztuczek, aby utrzymać się na szczycie… Zwłaszcza że sułtan założył 5 cudownych miast, nad którymi każdy chciałby przejąć kontrolę. Powiadają również, że sułtan ma w zwyczaju pojawiać się na posiedzeniach w tych miastach i wyznaczać ogromne nagrody śmiałkom gotowym spełnić jego zachcianki. Czy sprostasz temu wyzwaniu?

Rozszerzenie Kaprysy sułtana pozwala 5 graczom rywalizować o kontrolę nad 5 cudownymi miastami i spełniać życzenia sułtana. 

Co wprowadza dodatek?

  • Możliwość zaproszenia do stołu 5. gracza. W tym celu będziemy wykorzystywać nowy tor licytacji i tor kolejności oraz dodatkowe płytki - mogą pochodzić z rozszerzenia Kaprysy Sułtana lub Rzemieślnicy Naqali (szczegółowe zasady łączenia dodatków są podane w instrukcji).
  • Płytki wielkiego jeziora, które będzie pomnażało punkty za przyległe do niego palmy.
  • 5 płytek cudownych miast. Przejęcie kontroli nad nimi (i uniemożliwienie tego pozostałym!) będzie stanowiło ważny cel dla wszystkich uczestników. Jeśli któremuś z graczy uda się przejąć wszystkie 5 miast, otrzyma aż 125 punktów!
  • Karty kaprysów Sułtana, które otrzymujemy, gdy zakończymy swój ruch w którymś z cudownych miast. Jeśli spełnimy warunki, które postawił przed nami władca, zostaniemy obsypani złotem!
  • 2 nowe karty dżinów ze specjalnymi umiejętnościami.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1x gra Pięć klanów
  • 1x dodatek Pięć klanów: Rzemieślnicy Naqali
  • 1x dodatek Pięć Klanów: Kaprysy Sułtana


Recenzje

4.70
na podstawie 10 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Zestaw Pięć Klanów - Gra + 2 dodatki



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również