Poradnik projektowania gier planszowych

Praktyczna pomoc dla każdego przyszłego projektanta gier planszowych!
2 opinie
  • wydanie polskie
Poradnik projektowania gier planszowych to ponad 220 stron tekstów o projektowaniu gier, opracowanych przez najbardziej znanych i cenionych twórców gier planszowych, m.in. Richarda Garfielda, Steve'a Jacksona, Dale'a Yu. W podręczniku znalazły się także wyjątkowe artykuły uwielbianych polskich autorów takich jak Przemysław Wojtkowiak, Adam Kałuża, Filip Miłuński, Adam Kwapiński czy Ignacy Trzewiczek. Przemysław Fornal opowiada o Poradniku Książka została podzielona na pięć dużych działów: pomysł, projekt, development, prezentacja i bonus. W każdym z nich autorzy przestrzegą Was przed powszechnymi błędami i zwrócą uwagę na miny, na które może wpaść niedoświadczony przyszły twórca gier. Oto kilka przykładowych tematów poruszanych w książce: Gra to nie zasady - James Ernest przestrzega przed zbytnią miłością do mechanizmów gier planszowych. Choć same w sobie mogą być piękne, nie wpływają na to, co James nazywa zaangażowaniem. Monopoly / Eurobiznes nie są popularne, bo gracze kochają przesuwać pionek o tyle pól, ile wypadnie na kostce. Są popularne, bo obietnica stania się nieprzyzwoicie bogatym angażuje graczy. Jak ja projektuję gry - “Ja” to Andrew Looney. Jego opis to przekrój pracy nad grą, od pomysłu, przez prototyp, testy, szlify, wydanie, a potem wsparcie. Na każdym kroku parę słów o tym, do czego Andrew dąży, a czego unika. Poniżej znajduje się grafika przedstawiająca proces tworzenia gry. Strategia jest losowa - James Ernest, przedstawi różnicę między strategią, a umiejętnościami i wyjaśni którego z tych komponentów jakie gry w jakim stopniu wymagają. Będzie też o projektowaniu wyborów: jak nie sprowadzić swojej gry “szachów” do gry “w kółko i krzyżyk”. Kołaczcie, a otworzą Wam - jak „sprzedać” swoją grę - Richard Levy o procesie zainteresowania sobą i swoim produktem potencjalnych wydawców. Jak dobrze się zaprezentować, jak wykorzystać okazję i dopasować swoją grę do wydawcy i nie robić scen, gdy ktoś nie wyda naszego cudeńka.
Autor:
Mike Selinker
Wydawca:
Bomba Games
Liczba stron:
233
Rodzaj oprawy:
twarda
64,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Poradnik projektowania gier planszowych to ponad 220 stron tekstów o projektowaniu gier, opracowanych przez najbardziej znanych i cenionych twórców gier planszowych, m.in. Richarda Garfielda, Steve'a Jacksona, Dale'a Yu. W podręczniku znalazły się także wyjątkowe artykuły uwielbianych polskich autorów takich jak Przemysław Wojtkowiak, Adam Kałuża, Filip Miłuński, Adam Kwapiński czy Ignacy Trzewiczek.

Przemysław Fornal opowiada o Poradniku

Książka została podzielona na pięć dużych działów: pomysł, projekt, development, prezentacja i bonus. W każdym z nich autorzy przestrzegą Was przed powszechnymi błędami i zwrócą uwagę na miny, na które może wpaść niedoświadczony przyszły twórca gier.

Oto kilka przykładowych tematów poruszanych w książce:

Gra to nie zasady - James Ernest przestrzega przed zbytnią miłością do mechanizmów gier planszowych. Choć same w sobie mogą być piękne, nie wpływają na to, co James nazywa zaangażowaniem. Monopoly / Eurobiznes nie są popularne, bo gracze kochają przesuwać pionek o tyle pól, ile wypadnie na kostce. Są popularne, bo obietnica stania się nieprzyzwoicie bogatym angażuje graczy.

Jak ja projektuję gry - “Ja” to Andrew Looney. Jego opis to przekrój pracy nad grą, od pomysłu, przez prototyp, testy, szlify, wydanie, a potem wsparcie. Na każdym kroku parę słów o tym, do czego Andrew dąży, a czego unika. Poniżej znajduje się grafika przedstawiająca proces tworzenia gry.

Ilustracja z książki -

Strategia jest losowa - James Ernest, przedstawi różnicę między strategią, a umiejętnościami i wyjaśni którego z tych komponentów jakie gry w jakim stopniu wymagają. Będzie też o projektowaniu wyborów: jak nie sprowadzić swojej gry “szachów” do gry “w kółko i krzyżyk”.

Kołaczcie, a otworzą Wam - jak „sprzedać” swoją grę - Richard Levy o procesie zainteresowania sobą i swoim produktem potencjalnych wydawców. Jak dobrze się zaprezentować, jak wykorzystać okazję i dopasować swoją grę do wydawcy i nie robić scen, gdy ktoś nie wyda naszego cudeńka.

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • książka w twardej oprawie, 233 strony (+ miejsce na notatki)
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
367 g
Kod EAN / UPC:
9788393773619
Wszystkim zainteresowanym Poradnikiem polecamy wersję demo dostępną TUTAJ. Znajdziecie w niej spis wszystkich tekstów, przedmowę i pierwszy artykuł - "Gra to nie zasady" Jamesa Ernesta.

Recenzje

4.00
na podstawie 2 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Poradnik projektowania gier planszowych



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do produktu?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie