Mario - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Figureczka bardzo fajna, wdzięczna do malowania, a zaskoczyłem się trochę, bo w opakowaniu są dwie figurki, a nie jedna, jak stoi na stronie :)
Bardzo dobra pozycja w kategorii planszowych escaperoomów. Przygoda jest dość zagmatwana, trudno utożsamiać się z główną bohaterką - jeśli zatniecie się w jakimś momencie, spróbujcie najbardziej makabrycznych i chorych powiązań - zazwyczaj działa ;) Podczas gry nie musimy nic niszczyć, a wg wydawcy kod z pudełka działa na 30 rozgrywek, warto więc zakupić całą trylogię, rozegrać i puścić dalej w obieg. Polecam całą trylogię!
Bardzo lekka i przyjemna gra. Dla dwóch osób nie odczuwa się aż tak bardzo zamieszania, ale też dostarcza sporej radochy. Jeśli podoba się Wam konsolowy Overcooked, to tu klimat jest dość dobrze oddany. Wielki szacun za scenariusze wprowadzające - dzięki temu nauka gry idzie łatwo i przyjemnie.
Nie trzeba mieć, ale warto, szczególnie przy dłuższych kampaniach. Szkoda, że zabrakło chociaż jakichś małych dodatkowych ilustracji. Ale karty są solidne i spełniają swoją rolę.
Dość prosta gra. Ładnie wykonana, bardzo czuć klimat mobilnej gierki. Metalowe pudełko bardzo na plus. W rozgrywce dla dwóch graczy inicjatywa jest wszystkim - jeśli bardzo szybko nie przywołasz dodatkowych mieszkańców, zostajesz daleko w tyle. Karty przedmiotów są dość niewyważone - niektóre bardzo Ci pomogą podczas gry i zapewnią sporo punktów, a niektóre dadzą Ci max 2-3 punkty na koniec i tyle (albo nawet nie).
Niby gra dla młodszych dzieci, ale dorośli też się dobrze bawią! Szczególnie po kilku większych grach, późno w nocy, a z każdą kolejną kartą zapamiętujesz coraz mniej :) Mały minus - jasne mazaki nawet po zmazaniu zostawiają smugi. Ciemniejsze schodzą bez problemu.
Bardzo niepozorna, ale fajna gra z prostymi zasadami. Ciekawie rozwiązane jest budowanie miasta. Dobry fillerek na pół godzinki, dobrze sprawdza się na dwóch graczy.
Bardzo fajna kontynuacja Krasnoludów i Smoka. Na początek granie rycerzami wydaje się dużo łatwiejsze dzięki kartom przywracającym łuczników (a tych jest chyba 4-5 w całej talii, więc jest to całkiem wkurzające), ale pewnie to kwestia odnalezienia właściwej trollowej strategii :) Połowa instrukcji to specjalne zasady miksowania ze sobą talii z obu gier, za co duży plus. W cenie PYL-owej jak najbardziej pozycja obowiązkowa, w SCD, no, jak nie macie pierwszej części to trzeba brać! :)
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo dobry klasyk! Mimo tego, że grać może aż 7 osób rozgrywka leci płynnie. Porządna gra z draftem. Brać i się nie bać - zasady ogarnie każdy!