Cezary Domalski - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Zakup na Mikołaja dla mojej 8-letniej córki. Trafiony wręcz idealnie. Zarówno klimatyczne obrazki, jak i mechanika bardzo się jej spodobały i od chwili rozpakowania gry zagraliśmy kilkanaście partii. Oprócz rozgrywek w 2 osoby graliśmy także w trójkę, bawiąc się równie dobrze.
Początkowo obawiałem się baobabów, odejmowania punktów i wbijania szpilek w postaci 'podrzucania" niechcianych kafelków, jednak córka wręcz uwielbia takie "zagrywki" śmiejąc się do rozpuku, kiedy uda jej się "wcisnąć" mi taki kafelek.
Polecam także wariant w grze dwuosobowej zasugerowany mi przez znajomego, gdzie zakrywa się dwa kafelki zamiast jednego. Jest dużo więcej możliwości kombinowania.
Dodatkowy aspekt - dzięki grze córka zapragnęła przeczytać Małego Księcia i razem ponownie pofrunęliśmy do świata Antoine'a de Saint-Exupery'ego :)
Koniec końców, gra warta polecenia.
Jak dla mnie ideał :)
Kolejna część serii "Library of Napoleonic Battles", tym razem przedstawiająca pięć bitew kampanii 1814 roku, gdzie oddziały armii francuskiej pod bezpośrednim dowództwem Napoleona pobiły, w ciągu krótkiej kampanii, między końcem stycznia a połową lutego, mające przewagę liczebną oddziały armii Sprzymierzonych (głównie pruskie i rosyjskie).
Każda z bitew charakteryzuje się krótkim czasem rozgrywki (do czterech godzin), intensywnością i masą emocji. Przepisy serii klarowne, mało wyjątków w zasadach specjalnych dotyczących kampanii (Study Folder). Jakość wykonania pierwsza klasa.
Polecam fanom epoki napoleońskiej, próbującym zgłębić tajniki sztuki operacyjnej i grand taktycznej tej epoki. Bez zbędnych i psujących przyjemność z grania szczegółów gra oddaje najważniejsze elementy ówczesnych zmagań: dowodzenie, rezerwy, współdziałanie różnych rodzajów broni, manewr.
Polecam.
Dobry, solidny produkt
Gra łatwa, szybka i przyjemna, skierowana bardziej do młodszego odbiorcy (7 lat i wzwyż), chociaż i dorośli mogą świetnie wczuć się w klimat meczu.
Rozgrywka polega na zagrywaniu kart symulujących atak np. lewym skrzydłem, a obrońca próbuje "odbić" atak zagrywając lustrzaną kartę (w tym przypadku obrona prawej flanki). Karty są podzielone na pół (górnej części używamy, gdy atakujemy, a dolnej, gdy się bronimy), więc każdy łatwo zorientuje się, która karta jaką "odbija". Skuteczne zagranie przesuwa piłkę w stronę bramki przeciwnika.
Strzał wykonywany jest poprzez zagranie określonej ilości kart z piłkami, obrońca może zagrać maksymalnie tyle samo kart, ale zliczane są rękawiczki. Więcej piłek, to bramka.
Dodatkowe karty w postaci karnego, rzutu rożnego, faulu taktycznego czy dryblingu urozmaicają rozgrywkę, podobnie jak stosowanie kart formacji oraz zdarzeń specjalnych.
Koniec końców gra warta polecenia, szczególnie w przerwach między transmisjami Mundialu w Brazylii :)
Jak dla mnie ideał :)
Pierwszy dodatek do serii "Conflict of Heroes", przedstawiający zmagania w trakcie kampanii wrześniowej. Jakościowo nie ma zastrzeżeń - wysoki standard wydawniczy Academy Games został tu również podtrzymany. Dobór scenariuszy to zasługa autora dodatku, Michała 'ozy" Ozona, który wykonał kawał dobrej roboty, przekładający się na znakomitą jego grywalność. Scenariusze są zbalansowane, zróżnicowane i posiadają wysoki stopień regrywalności, dzięki czemu każda rozgrywka jest niepowtarzalna. Minusem jest fakt, że "Price of Honour" jest dodatkiem niesamodzielnym, gdyż nie ma w nim kart, żetonów uszkodzeń oraz całej reszty zetonów pomocniczych. Jest to jedyny minus, więc wydaje mi się, że jest to pozycja godna polecenia.
Rebel solidny jak zawsze - od sposobu zapakowania przesyłki, poprzez czas realizacji zamówienia, do satysfakcji z otrzymanego produktu.
Jak dla mnie ideał :)
Przesyłka od Rebela jak zwykle bez zarzutu. Parę słów o grze. Trzecia odsłona Combat Commandera przenosi nas na teatr działań na Pacyfiku, dając możliwość zmierzenia się w walce siłami wojsk Stanów Zjednoczonych (głównie Marines), sił japońskich oraz sił Commonwealth (Australijczycy, Brytyjczycy, Nowozelandczycy itepe, itede). Trzy nowe nacje, trzy nowe talie kart i dość dużo zmian, jakich wymaga specyfika działań na Pacyfiku. Pojawia się na planszy lotnictwo, mamy jaskinie, są zasady dotyczące infiltracji japońskich oddziałów, są i "sogeki-hei", czyli japońscy snajperzy. Część rozkazów znanych nam z kart CC:E oraz CC:M została usunięta bądź zmodyfikowana, eventy z kart nie pojawiają się już tak często, gęsto i niespodziewanie (duży plus). Jak dla mnie najlepsza z trzech wydanych gier serii Combat Commander. Dopracowana i klimatyczna. Polecam nie tylko fanom popełniania seppuku :)
Dobry, solidny produkt
Przesyłka bez zarzutu
Dodatek do Combat Commander Europe, jednak w część scenariuszy można grać mając tylko CC: Mediterranean. Co w nim? Trzy nowe talie: Francuzi, Włosi i Anglicy oraz dodatkowe opcje dla rozgrywania tymi taliami walk sojuszników tychże nacji (kraje bałkańskie, Polacy, Finowie). Jest i scenariusz w września 1939 :) solidna baza z CC:Europe zachowana. Czekam z niecierpliwością na wydanie kolejnej części o walkach na Pacyfiku. Polecam
Dobry, solidny produkt
Przesyłka z Rebela absolutnie bez zarzutu. Dostarczona w przepisowym 48-godzinnym terminie.
Produkt - specyficzna gra taktyczna oparta o system card driven. Karty są sercem gry. Dla jednych to zaleta, dla innych wada. Mnie osobiście, po jakimś okresie sceptycyzmu, mechanika Combat Commandera przekonuje. Chaos pola walki, dodatkowe wydarzenia z kart, ktore potrafią przechylić szalę zwycięstwa w ciagu jednej tury, do końca gry rozgrywka trzyma nas w napięciu. 12 scenariuszy opartych o historyczne wydarzenia. Na pierwszy rzut oka wydają się (i są)niezbalansowane, jednak dużo zależy od naszego sposobu rozgrywania kart. Jedyny minus to brak czołgów, ale do tego można się przyzwyczaić. Zasady łatwe do przyswojenia i przejrzyste. Polecam
1. Przesyłka - realizacja w ciagu 48 godzin, zgodnie z informacją na stronie. Towar w stanie nienaruszonym, wszystkie elementy na miejscu. Ocena - 5
2. Wygląd i pierwsze wrażenie - twarde i wytrzymałe pudełko. Plansza robiona z kilku warstw kartonu - również wytrzymała. Figruki z plastyku - zadowalające (szkoda że barwy Aliantów i Osi są dość zbliżone - ciemny niebieski
3. Gra - podstawową zalet jest prostota przepisów co powoduje, że gra przebiega bez specjalnych problemów. Ponadto można niektóre z przepisów dopasować do własnych wymagań (np.sposób wycofania się). Elementy terenu można zmieniać do woli przez co gra praktycznie się nie nudzi.Karty rozkazów są zbalansowane,karty specjalne czasem pomagają przechylić szalę zwycięstwa w ciagu jednej, dwóch tur co uatrakcyjnia rozgrywkę. Do tej pory rozegralem połowę scenariuszy podstawowych po kilka razy i za każdym razem inaczej wygladać przebieg działań. Ponadto dostępne są dodatkowe scenariuszu po zalogowaniu się na stronie www.memoir44.com
Ocena - 5
4. Ogólna ocena - na tle innych planszowych gier strategicznych osadzonych w realiach II W. Św. Memoir 44 jest pozycją bardzo dobrą. Prostota przepisów i przyjemność grania to najważniejsze atuty. Ponadto staranne wykonanie i szata graficzna gry decydują o jej atrakcyjności. Jest to jedna z niewielu gier planszowych która potrafiła oderwać mnie od komputera na dłuższy czas. Polecam każdemu. Ogólna ocena - 5- (minus bo nikt nie jest doskonały:))