Michał - recenzje
Nie wiem jaki mają rozmar mniejsze karty w tej grze, ale na pewno nie jest to miniamerican. Posiadam tę grę z Kickstartera i mam właśnie problem z zapakowaniem kart do koszulek. Małe karty są za małe na miniamerican, a za duże na minieuropean... Dodajmy do tego, że plastikowa wypraska w pudełku ma bardzo mało miejsca na inne komponenty niż figurki, nie mówiąc już o zakoszulkowanych kartach... O rozgrywce nie mogę narazie powiedzieć, ale póki co nie jestem zachwycony jak t wszystko zostało rozplanowane.
Dobry, solidny produkt
Wobec Klanarchii miałem olbrzymie oczekiwania, ale nie mogę powiedzieć że byłem fanem, który z wypiekami na twarzy oczekiwał daty premiery. Właściwie zadziałała reklama w sklepie Rebel i świadomość, że jak nie kupię w przedsprzedaży to będę stratny bo pewnie i tak zachcę mi się kupić później. Tak więc zamówiłem.
Pierwsze co zdziwiła mnie wielkość całej księgi mimo że w spisie treści pisało 400 stron nie spodziewałem się takiej obszerności. Co więcej jakość tego podręcznika jest na najwyższym poziomie - tak jak przyzwyczaił mnie Warhammer 2 ed. Twarda okładka, wszystko szyte i oczywiście full kolor.
Ale zajmijmy się treścią. Setting gry jest przemyślany i ma swój klimat unikając powtarzalności i kopiowania informacji od innych. Świat Klanarchii jest jak najbardziej wyjątkowy i nie do porównania z żadnym innym. Również sklasyfikowanie do jakiegoś gatunku przychodzi mi trudno. Autor określa go mianem Fetish Fantasy i konwencją Mrocznej Baśni, ale równie dobrze można by powiedzieć postapoliptyczny, fantastyczny, thriller cz horror. Chyba na tym ma polegać atut Klanarchii - różnorodność. Moja ocena 4 wzięła się z tego że książka jest trochę zbyt naszpikowana błędami korekty. Literówki i źle przeniesione wyrazy to zbyt częste zjawisko w Klanarchii by móc nazwać to wypadkiem, korekta przysnęła.
Jak dla mnie ideał :)
Dzięki tej książce Ignacy Trzewiczek to mój osobisty gooru i prawdziwy profesor jeśli chodzi o mistrzowanie. Człowiek z niebywałym doświadczeniem i wiedzą zapisuje niesłychanie przydatne informacje dla MG. Dzięki jego poradą wiem jak sprawić by Gracz bardziej zżył się ze swoją postacią, jakich błędów unikać podczas prowadzenia sesji i naprawdę wielu innych rzeczy.
Jak dla mnie ideał :)
Wspaniały podręcznik i dla graczy i dla mistrzów. Księga DOGŁĘBNIE I WYCZERPUJĄCO opisuję Magię. Od tego skąd się wzięła, jak poszczegają ją i czarodziejów ludzie. Pełen opis Imperialnych Kolegiów Magii. Wiele nowych zaklęć, rytuałów, artefaktów i dodatkowa Magia Runiczna. Opis tworzenia chowańca. Znajdziecie tu wszystko co potrzebne o Magii. Godne Polecenia!!!
Jak dla mnie ideał :)
Co do jakości usług Rebel nie mam zastrzeżeń i jak zwykle sklep spisał sie na medal.
Co do Księgi Spaczenia to jest książka która jest obowiązkowa dla MG, który chce uczynić z Chaosu głównych przeciwników lub chce poprowadzić drużyne składającą się z Chaośników. Opisy mutacji, kulty, demony i profesje dla Chaośników są super. Daje mocne 6.
Jak dla mnie ideał :)
Według mnie bardzo pożadny dodatek!
Przesyłka rebel jak zwykle na 6 więc przejdę do Dziedzictwa Sigmara. Jest ono bardzo przydatne MG. Mówi o górach, lasach, prowincjach i ludach całego imperium. Co do prowincji to omówiono ich historię, ludność która ją zamieszka, miasta, statystyki przykładowych mieszkańców i pomysły na przygody. Jest jeszcze historia Imperium. Jest streszczona więc nie będzie to text rodem z książki do historii. Podano daty tych wydarzeń by MG mogli wpisać w którym roku dzieję się przygoda. Kulty są fajne, ale mogło być ich więcej albo przynajmniej dali by jakiś kreator kultów. Przygoda jest bardzo dobra i ciekawa. Wymaga ruszenia głową, ale jest tam też walka. Do tego pozostaje jeden wątek, który później mozna kontynuować. Później mamy nowe profesje i odmienne cechy do ludzi z róznych prowincji. Obie rzeczy mi się podobają. Mapa Imperium jest na 5 ale szkoda że nie da się jej wyrwać. Krótko mówiąc dal mnie ideał.
Dobry, solidny produkt
O przesyłce Rebel mogę powiedzieć, że szybko dostałem produkt, a był on pancernie zapakowany jak zwykle z resztą.
O samym podręczniku mogę powiedzieć, że jest na czwórkę ze względu na jego przydatność. Wszystkie działy są super. I nie dostał 5 tylko za to że np. w opisach herbów rycerskich w których opisano co oznaczają kolory, znaki i rózne inne wzorki nie ma herbów innych ras. Tak samo jak są święte relikwie to np. jest opis relikwi Sigmara. Że relikwią moze być młot albo kometa o dwów ogonach, ale o relikwiach bogów innych ras nie ma ani słowa. Jeśli ktoś gra człowiekiem mógłby temu dodatkowi dać 5. Ale niech te wady które przedstawiłem nie odstraszają inno rasowców. Dodatek i bez tego jest przydatny.
Jak dla mnie ideał :)
Przesyłka rebela na 6! Bardzo dobrze zapakowane i jak na priorytet pocztą polską przyszło szybko - 3 dni robocze. Co do samej książki zaskoczyło mnie, że jest chudsza od Księgi Zasad. No ale różnica to jakieś 10o str.
Gruba okładka, strony zszyte i mające ramki z fajnymi akcentami mówiąc w skrócie tak jak zawsze produkty wydawnictwa copernicus są przepięknie wykonane. Dobre jest to, że księga podzielona jest na dwa działy. Pierwszy to cytaty istot zamieszkujących Stary Świat i szczegółowe opisy potworów, a drugi - dla mg z współczynnikami i umiejętnościami stworów z działu pierwszego. Opis przeciwników z 1 cześci jest podzielony na wypowiedzi zwyczajnych ludzi, wieśniaków, najemników i rycerzy. Na wypowiedzi mądrych, znających się na rzeczy profesorów i na wypowiedzi potworów samych o sobie jeśli te istoty umią mówić. Reszta to jak już powiedizałem tabele ze współczynnikami tylko dla mg chyba że gracz chce zepsuć sobie rozgrywkę. Jestem Mistrzem Gry i widze jaki ten podręcznik jest przydatny jeśli inni mg chca mieć interesjuące i ciekawe sesje polecam go.
Jak dla mnie ideał :)
Moim zdaniem podręcznik do warhammera jest idealny i zadziwił mnie prostą, ale jakże fajną mechaniką. Jestem Graczem i Mistrzem gry jednocześnie. Tworzenie postaci jest zajmujące i tworzenie jej w gronie kumpli to wspaniała zabawa. Mistrz ma do przeczytania kilka dodatkowych rozdziałów i zalecane jest żeby gracz nie czytał ich. Jednak niektóre z rozdziałów były by przydatne dla gracza. Rozdział Magia jest nie zwykle ważny i nie wyobrazał bym sobie żebym do niego nie zaglądnął gdybym był magiem lub kapłanem. Rozdział wiedzy o Imperium również przydał by się graczą tak samo jak rozdział Religie. Te rozdziały twórcy przewidzieli tylko dla Mistrza Gry. Nie podobał mi się opis zdolności pchnięcie, który nie pozwalał na pchięcie przeciwnika w przeszkode lub wroga. Gdyby to było możliwe ta zdolność była by przydatna. Inne działy są bardzo dobre. Bestiariusz i ekwipunek dają tyle wiedzy żeby starczyło jej na kilkanaście przygód bez widzenia znudzonych min graczy. Jednym słowem podręcznik jest bardzo dobry, a sesję z przyjaciółmi wesołe i dają dużo radości i przyjemności z grania.
Jak dla mnie ideał :)
Przesyłka rebela na 6! Bardzo dobrze zapakowane i jak na priorytet pocztą polską przyszło szybko - 3 dni robocze. Co do samej książki zaskoczyło mnie, że jest chudsza od Księgi Zasad. No ale różnica to jakieś 10o str.
Gruba okładka, strony zszyte i mające ramki z fajnymi akcentami mówiąc w skrócie tak jak zawsze produkty wydawnictwa copernicus są przepięknie wykonane. Dobre jest to, że księga podzielona jest na dwa działy. Pierwszy to cytaty istot zamieszkujących Stary Świat i szczegółowe opisy potworów, a drugi - dla mg z współczynnikami i umiejętnościami stworów z działu pierwszego. Opis przeciwników z 1 cześci jest podzielony na wypowiedzi zwyczajnych ludzi, wieśniaków, najemników i rycerzy. Na wypowiedzi mądrych, znających się na rzeczy profesorów i na wypowiedzi potworów samych o sobie jeśli te istoty umią mówić. Reszta to jak już powiedizałem tabele ze współczynnikami tylko dla mg chyba że gracz chce zepsuć sobie rozgrywkę. Jestem Mistrzem Gry i widze jaki ten podręcznik jest przydatny jeśli inni mg chca mieć interesjuące i ciekawe sesje polecam go.
Jak dla mnie ideał :)
Moim zdaniem podręcznik do warhammera jest idealny i zadziwił mnie prostą, ale jakże fajną mechaniką. Jestem Graczem i Mistrzem gry jednocześnie. Tworzenie postaci jest zajmujące i tworzenie jej w gronie kumpli to wspaniała zabawa. Mistrz ma do przeczytania kilka dodatkowych rozdziałów i zalecane jest żeby gracz nie czytał ich. Jednak niektóre z rozdziałów były by przydatne dla gracza. Rozdział Magia jest nie zwykle ważny i nie wyobrazał bym sobie żebym do niego nie zaglądnął gdybym był magiem lub kapłanem. Rozdział wiedzy o Imperium również przydał by się graczą tak samo jak rozdział Religie. Te rozdziały twórcy przewidzieli tylko dla Mistrza Gry. Nie podobał mi się opis zdolności pchnięcie, który nie pozwalał na pchięcie przeciwnika w przeszkode lub wroga. Gdyby to było możliwe ta zdolność była by przydatna. Inne działy są bardzo dobre. Bestiariusz i ekwipunek dają tyle wiedzy żeby starczyło jej na kilkanaście przygód bez widzenia znudzonych min graczy. Jednym słowem podręcznik jest bardzo dobry, a sesję z przyjaciółmi wesołe i dają dużo radości i przyjemności z grania.