Zaawansowane euro, nastawione na realistyczne przedstawienie mechanizmu emisji CO2 i dążenia do jej obniżenia. Gra jest śliczna, grafik - artysta - doskonale ukazał klimat, tworząc prawdziwe, trochę mroczne dzieło sztuki. Mechanizm doskonale się zazębia i odzwierciedla najważniejsze zależności pomiędzy energetyką, środowiskiem, ekonomią w handlu emisjami, światowym lobbingiem, branżą naukową, czy polityką. To jedna z tych gier, których przebieg analizuje się w wolnych chwilach poza planszą, dostrzegając analogie do rzeczywistych światowych wyzwań i zagrożeń.
Instrukcja może wprawić w zakłopotanie. Najlepiej pierwszą rozgrywkę rozegrać samodzielnie, wcielając się w dwóch graczy, z kartką i długopisem przed sobą. Gra ma fajną cenę, otrzymujemy w zamian ciężkie, wypełnione drewnem i kartonem pudło. Niebawem pojawi się druga edycja, prawie trzykrotnie droższa, z ugładzonymi zasadami i zmienioną grafiką. I wiecie co? Po rozegraniu kilku partii w pierwszą edycję... po prostu nie odczuwa się potrzeby zakupu drugiej (w mojej opinii i paru innych ludzi na forum BGG). Grę polecam dojrzałym ludziom, poszukującym połączenia rozrywki z pewną dozą symulacji rzeczywistości. Polecam i wystawiam 5/5.
Gra świetna pod względem klimatu i prostoty, a jednocześnie logiczności zasad. Polecam! Przy okazji... aż prosi się o nowe plansze z nowymi górami!
Prosta ale nie prostacka gra z mechaniką podobną do CV. Podobnie jak w tamtej grze, za pomocą kart wykonujemy akcje i gromadzimy zasoby. Zwycięży ten, kto robi to najsprawniej i najsprytniej biorąc pod uwagę, że czasem warto współpracować z drugim graczem. W grze jest pewien nieduży efekt losowości, spory efekt zaskoczenia i nutka interakcji, czasem lekko negatywnej. Klimatem gra odbiega od CV i jest szybsza. Pozostaje pewien niedosyt, że zbyt szybko zakończyliśmy, choć mnogość znaczników w jej końcowym etapie sugeruje, że to dobry moment na finisz. Jeśli spotkacie tę grę w dużej promocji, można się skusić. W przeciwnym razie warto spojrzeć na CV, w którym i klimat i zabawa będą na nieco wyższym poziomie.
Produkt na prawdę wysokiej jakości. Gra dedukcyjna, bardzo klimatyczna, w stylu starego dobrego Scotland Yard'u, osadzona w realiach XIX wieku. Zasady z pozoru dość skomplikowane, w praktyce po rozegraniu kilku tur - intuicyjne i proste. Istnieje możliwość skorzystania z kilku wariantów upraszczających rozgrywkę dla każdej ze stron. Grałem w wariancie 2-osobowym i sobie chwalę, choć czasem widmo przegranej (będąc po stronie policji) bywa frustrujące, choć na ogół w ostatniej rundzie Kuba i tak bywa osaczony. Odnoszę wrażenie, że gra nabierze skrzydeł dopiero przy 4-graczach. Polecam osobom uprzedzonym do fantasy, miłośnikom historii, kryminalnych zagadek, perfekcjonistom szukającym gry doskonałej pod względem jakości (nawet zapach instrukcji urzeka ;-). Odradzam tym, którzy załamują się po kolejnej przegranej turze.
Jak dla mnie ideał :)
Bezdyskusyjnie najlepsze. Próbowałem różne odmiany Mayday, próbowałem FFS i z każdym razem jestem wściekły, że od razu nie inwestowałem w linię "pro-fit" UltraPro. Koszulki są doskonale spasowane z kartami, a plastik się nie załamuje, co jest denerwujące w przypadku konkurencji (kiedy patrzymy na kartę pod kątem i przy świetle widać koszmarne załamania). Może są minimalnie droższe od konkurencji, ale przyjemność z późniejszego użytkowania jest warta każdej ceny. Polecam!!!