Hroost - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Wyjatkowo ciekawa gra z mechanika ukrytego ruchu, ponizej w miare syntetycznie plusy i minusy, co moze komus pomoc w podjeciu decyzji w temacie ewentualnego zakupu.
PLUSY:
- theme: doskonale ujety klimat z silnym nawiazaniem historycznym, zarowno instrukcja jak i komponenty oraz sama plansza nawiazuja do tytulowej dzielnicy Whitechapel, pokazano rzeczywiste listy kuby pozostawiane na miejscach zbrodni, ktore tez zostaly wiernie odwzorowane,
- przepiekna oprawa graficzna - plansza wspaniala (moze sie wydawac skomplikowana ale na tym polega wlasnie gra, by znalezc droge w kretych zaulkach Whitechapel), listy sa przedstawione w formie zdjec tak jak wygladaly w rzeczywistosci,
- bardzo dobre komponenty wykonane z drewna i dobrej jakosci kartonu,
-dobrze zbalansowana mechanika przy zalozeniu pewnych aspektow (nizej),
-emocje - grajac Kuba naprawde czuc adrenaline w pewnych bardziej goracych momentach, policja z kolei czuje zew krwi i w miare odnajdywania kolejnych sladow ekscytacja wzrasta,
-proste zasady,
-brak sztucznego przedluzania rozgrywki kartami resetujacymi itp - zlapia Cie - game over.
MINUSY:
-mozliwosc nagiecia zasad stosujac mechnizmy notujace (aplikacje itp) - gra bazuje na matematyce, sa ograniczone mozliwosci ruchu Kuby dlatego tez gra dedykowana dla graczy bardziej dojrzalych w tym aspekcie (nie ulatwiajacych sobie zadania za pomoca oprogramowania lub bardzo dlugiego wyklucznaia mozliwosci za pomoca kartki i dlugopisu),
***
-brak dodatkowej modyfikacji mechniki - w zaleznosci od grupy albo Kuba albo Policja ma latwiej - zalezy od stopnia zaawansowania graczy i ich podejscia do tego typu gier (mindset) - ZAPOWIEDZIANY DODATEK - ten minus moze byc wymazany - dodatek wlasnie tego dotyczyc ma
Suma sumarum - pozycja warta zakupu, jesli lubisz gry z historycznym smaczkiem, doskonalym wykonaniem i prostota zasad POLECAM, gra jest dynamiczna nie przeciaga sie jak w wypadku Draculi, co jest kolejnym plusem.
Dobry, solidny produkt
dobry produkt, koszulki sa na poczatku bardzo "sliskie" oraz jakby zwiekszaja obietosciowo rozmiar kart w decku. to tylko poczatkowy efekt, gdy ta warstwa nowosci sie zetrze staja sie duzo bardziej dopasowane, tygodnie sie tasuje
Dobry, solidny produkt
polecam utrzymanie kart w dobrym stanie to obowiazek!
Jak dla mnie ideał :)
5. bo lovecraft, 5 bo Eldritch Horror, SUBIEKTYWNE 5,
Plusy:
1) fajna mechanika dodatkowej planszy,
2) mnostwo nowych krat do istniejacych juz encounterow lokacji szczegolowych, generalnych, other world encounterowm tokeny monsterow (jest Dhole!), epic monsterow, nowe karty ekspedycji (mogą pojawić się w Arkham, Rzymie oraz Sydney o ile dobrze pamiętam), nowe assety, czary i artefakty oraz nowe karty mythos decka - nigdy za wiele, szczegolnie ciekawe jest to, iż doszło kilka kart w mythos decku ktore pomagaja lead investigatorowi - mila odmiana,
3) nowe karty prelude: dzialajace jeszcze przed rozlozeniem planszy, wprowadzajace nowe szczegoly do gry - aktualnie jest ich tylko 6 (ale wiadomo - jeszcze beda kolejne dodatki), prelude-y sa opcjonalne, mozna grac bez nich,
4) nowy rodzaj akcji: focus action, pomaga oj pomaga, ale tylko poglebia dylemat na co akcje wykorzystac,
5) nowe postaci! - jest ich lacznie 8 sztuk, sa naprawde dobrze zbalansowane i wyjatkowo ciekawe, moim zdaniem na polu bohaterow Eldritch miażdzy balansem Arkham,
6) nowe karty misji na antarktydzie, jak i nowe encountery w poszczegolnych lokacjach na nowej planszy, plus reaserch encountery do antarktydy,
7) nowy rodzaj assetow Unique pomagaja, dodaja smaczki (indywidualne zadania) oraz Unique Character Ally - mocne!
8) nowi wrogowie (jeden przedwieczny i elder thingi) te drugie mam wrazenie sa najlatwiejszym z bad assow do tej pory (brak aktywacji, duzy doom track, kultysci za pokonanie ich w skillu lorea daja sojusznikow),
9) KLIMAT LOVECRAFTA, polacam kazdemu fanowi, koniczna lektura opowiadania: "W górach szaleństwa"!
Minusy:
1) jest w zasadzie tylko jeden: CENA, moim zdaniem za taką ilość komponentów, w których przeważają dominująco karty cena powinna oscylować ok 120 PLN.
Obiektywna ocena winna być: 4 - koszt jednak ma wpływ na ogólny odbiór, jednakże dla fana lovecrafta i złożonych gier kooperacyjnych - zdecydowanie 5!
P.O.L.E.C.A.M!
W porządku, bez rewelacji
ot koszulka, typowa, bez polotu, bez wad rowniez
Dobry, solidny produkt
dobre protectory
Dobry, solidny produkt
standardowe koszulki - moim zdaniem koniecznosc w kazdej grze planszowej od ffg
W porządku, bez rewelacji
gra jest dobrze wykonana, figurki swietne, jakosc nienaganna.
Niestety tlumaczenie slabe, w szczegolnosci bledyu na kartach, gdzie u dolu oznaczenia sa nieodpowiadajace opisom w tresci karty (misje).
osobiscie gre uwazam za przecietna. jest mila i przyjemna ale zdecydowanie dla poczatkujacych. Interekacja zarowno pozytywna jak i negatywna jest znikoma. zlozonosc raczej na poziomie srednim minus.
z pewnoscia fani uniwersum dodac moga z 1 oczko do tej oceny, jednakze ja do takich nie naleze.
mila przyjemna ale z pewnoscia nie bede wracal do niej czesto.
Dobry, solidny produkt
zakupione do gry Wiedzmin. moim zdaniem bardzo dobre koszulki
Dobry, solidny produkt
dobre i solidne, kupic trzeba
Dobry, solidny produkt
ciekawy dodatek dopakowujacy jeszcze bardziej SM. mechanika swietna nowej frakcji. Dodanych zostalo także kilka przydatnych kart neutralnych i swietny palac archonta dla DE. polecam
Dobry, solidny produkt
dobra koszulki, pasuja swietnie na karty wydarzen i misji w grze planszowej Wiedzmin. polecam.
Dobry, solidny produkt
ciekawy dodatek dopakowujacy jeszcze bardziej SM. mechanika swietna nowej frakcji. Dodanych zostalo także kilka przydatnych kart neutralnych i swietny palac archonta dla DE. polecam
Dobry, solidny produkt
bardyo dobre koszulki, grafika przyjemna dla oka jakość przednia. ciekaw jestem jak dlugo wytrzymaja bez oznakow zniszczenia grafiki - czas pokaze
Dobry, solidny produkt
bardyo dobre koszulki, grafika przyjemna dla oka jakość przednia. ciekaw jestem jak dlugo wytrzymaja bez oznakow zniszczenia grafiki - czas pokaze
Dobry, solidny produkt
bardyo dobre koszulki, grafika przyjemna dla oka jakość przednia. ciekaw jestem jak dlugo wytrzymaja bez oznakow zniszczenia grafiki - czas pokaze
Dobry, solidny produkt
dobre solidne, kupic trzeba
Jak dla mnie ideał :)
Doskonały podręcznik.
Przede wszystkim zaznaczyć należy, iż jest to zbiór zasad/rozwiązań typowych dla DM, podobne co prawda były zawierane także i w innych DMG do D&D jednakże tu dostrzec można kilka istotnych różnic.
Przede wszystkim rzuca się w oczy duża ilość różnego rodzaju tabel; od generatorów nazw i encouterów, budynków i lokacji w mieście / dziczy/ podziemii do precyzyjnego tworzenia NPC i Villanów - w tym ich wady, motywacje, charakterystyki, pasje, cele i wiele tego typu smaczków. Książka wprowadza tekże profile Paladyna Wiarołomcy (antypaladyn) oraz Domene śmierci dla kleryków, które możńa używać dla PC.
Kolejnym plusem są rozwinięte zasady walki - co tu dużo mówić - MUST HAVE!
Opisy pułapek, zagrożeń, odrobinę charakterystyki planów i olbrzymia baza magicznych przedmiotów.
Jedynym powiedzmy minusem jest dość lakoniczny opis kosmologii i geografii świata, co jednak jest zrozumiałe - zależy od settinga, poza tym pędzie to zapewne temat kolejnych suplementów.
Moim zdaniem konieczny zakup, wydanie piękne, rysunki naprawdę klimatyczne.
Jesteś MG? Kupuj.
Jak dla mnie ideał :)
wspaniała, szybka karciana "planszówka". jest blef, planowaie, świech i element losowości. Według mnie ten produkt w swojej kategorii zostawił konkurencję daleko w tyle. Jest po prostu swietny.
Jak dla mnie ideał :)
moje ulubione kości ever. czytelne, wyjatkowo dobrze wykonane, graficznie atrakcyjne oraz co najwazniejsze CTHULHU. Najwyzsza wartosc na kosci opatrzona jest elder signem. POLECAM